سیاسی

قطعی ١۵ ساعته آب در بعضی از مناطق قادرآباد همچنان ادامه دارد

رئیس اداره آبفا قادرآباد با هشدار صرفه‌جویی در مصرف آب برای جلوگیری از بروز بحران خبر داد ناظم الشریعه گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، میزان مصرف آب به شدت افزایش یافته، از مردم و دستگاه‌های اجرایی درخواست می شود تنش آبی را جدی گرفته تا از بروز بحران جلوگیری شود.

از مشترکین تقاضا می‌شود در این شرایط خاص، آب را بیهوده هدر نداده و از مصارف غیرضروری از جمله شستشو کوچه و خیابان و جلوی درب منازل و مغازه ها، خودرو و آبیاری باغات و باغچه‌ها با آب شرب خودداری کنند و با استفاده از شیرآلات کاهنده در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

همچنین با ابراز تاسف از اقدام بعضی از همشهریان نسبت به عدم صرفه جویی در مصرف آب چند راهکار جهت جلوگیری از قطع آب بیان کرد:

️ برای صرفه جویی در مصرف آب، به کارواش بروید شستشوی خانگی خودرو ۶ برابر بیشتر از کارواش آب مصرف می‌کند. خودروی خود را به کارواش بسپارید. ولی اگر خودتان آن را می‌شویید، سخت گیرانه در مصرف آب صرفه جویی کنید. به‌جای استفاده از شلنگ آب شده از یک سطل آب استفاده کنید. به‌طور متوسط بیش از ۳۰% آب در یک خانه در ایران، صرف شستشوی ظرف‌ها و لباس‌ها می‌شود. با استفاده درست، مصرف آب در خانه هایمان را کاهش دهیم. در موقع شستن ظرف‌ها سعی کنید شیر آب را باز نگذارید. می‌توانید برای شیر آشپرخانه هم سری فشارشکن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *